Jak pozycjonować stronę firmy brukarskiej?

Nad tym, jak pozycjonować stronę firmy brukarskiej zastanawiają się zarówno sami przedsiębiorcy, którzy taką firmę posiadają jak i pozycjonerzy, którzy zajmują się prowadzeniem kampanii dla firm o takim właśnie profilu działalności. Firma brukarska z jednej strony może zajmować się zaopatrywaniem klientów w potrzebne materiały budowlane, z drugiej strony – a może przede wszystkim – świadczy też usługi brukarskie swoim klientom. W pierwszej kolejności warto więc zastanowić się, czy dana firma jest na tyle mobilna, aby takie usługi świadczyć dla klientów z całej Polski lub czy będzie w stanie sprzedawać tak ciężkie materiały budowlane z transportem na terenie całego kraju. Jeśli nie, najlepiej zawęzić pozycjonowanie do wyników lokalnych, sprawdzanych np. przez konkretne miasto lub też miejscowość. Taka opcja nie tylko jest sensowniejsza, ale i korzystniejsza dla klienta z dwóch względów – frazy lokalne mogą być tańsze, a jeśli są łatwiejsze do wypozycjonowania – być może uda się uzyskać dobre rezultaty w dość szybkim czasie, a co za tym idzie – będzie można szybko zacząć pozyskiwać nowych klientów dla firmy.

Właściwy dobór słów kluczowych

Samo pozycjonowanie stron standardowo należy rozpocząć od dobrania odpowiednich słów kluczowych. Powinny one być:

  • Bezpośrednio związane z branżą, w jakiej działa klient oraz usługami jakie świadczy i jakie najbardziej chciałby oferować.
  • Powinny mieć charakter sprzedażowy, a nie tylko ogólnoinformacyjny.
  • Powinny charakteryzować się sporą poszukiwalnością wśród użytkowników, którzy korzystają z wyszukiwarki. Określa się to poprzez statystykę ilości wyszukiwań danej frazy w miesiącu na danym terenie.
  • Powinny swoim zasięgiem odpowiadać zasięgowi świadczenia usług przez klienta – pozycjonowanie lokalne, na cały kraj, pozycjonowanie na konkretne kraje zagraniczne.

Zastanawiając się, jak pozycjonować stronę firmy brukarskiej najlepiej zacząć od właściwego przygotowania strony

Mając już dobrane odpowiednie słowa kluczowe mamy postawiony cel – czas więc przystąpić do jego realizacji. Konieczne jest oczywiście podpięcie narzędzia analitycznego, które automatycznie będzie sprawdzać w każdym dniu, na jakiej pozycji znajduje się strona na wybrane do pozycjonowania słowa kluczowe. Dostęp do takiego narzędzia można także przydzielić klientowi.

W sieci można znaleźć wiele przykładów tego, że niektóre strony internetowe wprost nie nadają się do tego, aby je reklamować. Dlatego też warto rozpocząć pozycjonowanie od przygotowania samej strony. Można to zrobić na kilka sposobów:

  • Poprzez sprawdzenie tego, czy odpowiednio działa, czy jest intuicyjna i czy użytkownik będzie umiał szybko dotrzeć do oferty, kontaktu, koszyka zakupowego.
  • Poprzez analizę treści na stronie, a więc pod kątem content marketingu.
  • Poprzez optymalizację kodu strony, a co za tym idzie szybkości wczytywania się strony itd.
  • Poprzez optymalizację typowo pod kątem pozycjonowania na dane frazy.

Link building, czyli co robić, aby robić to z głową

To, w jaki sposób wykonywane będzie pozycjonowanie stron zależy od wielu czynników. Dlatego też na samym początku warto dokładnie przeanalizować konkurencję i sprawdzić, w jakich miejscach reklamują się strony internetowe z top 10 wyników wyszukiwania na te frazy, na których zależy nam najbardziej. Stosowaną technikę pozycjonowania trzeba dostosować zarówno do opłacalności zlecenia, posiadanego własnego zaplecza oraz tego, jak trudno będzie nam przebić konkurencję. Aby więc wiedzieć, jak pozycjonować stronę firmy brukarskiej trzeba stworzyć pewną długofalową strategię linkowania, a więc rozpisać, jakie linki i w jakich ilościach i z jakich źródeł będziemy chcieli pozyskiwać. Generalnie chodzi o to, aby zamieścić w sieci jak najwięcej informacji o firmie, dodatkowo wykorzystując słowa kluczowe. W jakich miejscach można linkować i co warto robić?

  • Na pewno warto obok pozycjonowania rozwijać strategię reklamową w social media. Dzięki popularności w mediach społecznościowych staje się ona bardziej znana.
  • W przypadku firm lokalnych koniecznie warto stworzyć wizytówkę firmy w Mapach Google wraz z dodanym odnośnikiem do strony internetowej.
  • Firmę brukarską można polecać poprzez linkowanie na branżowych forach tematycznych. Mogą to być linki w treści postów, albo w sygnaturce. Na bardziej restrykcyjnych forach warto ograniczyć się do linków przez sam adres url, które wyglądają naturalniej.
  • Z pewnością warto zainteresować się stronami o tematyce budowlanej. To mogą być strony tematyczne z własnego zaplecza, na których regularnie zamieszczane będą wzmianki o firmie. To mogą być wpisy sponsorowane na większych portalach budowlanych, które cieszą się naprawdę dużą popularnością. Na pewno warto celować w strony, które są odwiedzane przez realnych użytkowników, a nie tylko przez roboty.
  • Jeśli jakiś wartościowy link nie chce się zaindeksować – zawsze możemy ręcznie zgłosić go do indeksacji.
  • Linkować można także poprzez dodawanie strony do katalogów. Warto jednak pamiętać o tym, aby wybierać naprawdę popularne i wartościowe miejsca. Zawsze warto też wziąć pod uwagę katalogi tematyczne, a także katalogi o charakterze lokalnym.

O tym, jak ważna jest różnorodność

Chcąc oszukać system zawsze zyskujemy przewagę tym, że jesteśmy ludźmi, a mechanizm działania wyszukiwarki jest tylko maszyną. Najlepiej więc od razu wziąć sobie to do serca i tak budować strategię linkowania, aby było to jak najbardziej naturalne linkowanie, takie, jakie wykonałby nie pozycjoner, a osoba, która po prostu chce firmę wypromować. Wszelkie działania schematyczne, duże przyrosty linków w krótkim czasie ze stron o niskiej reputacji i bez ruchu realnych użytkowników od razu prezentują się bardzo nienaturalnie i narażają stronę na filtr. Kluczem do sukcesu jest więc różnicowanie wszystkiego, co robimy. Dotyczy do zarówno stron, na których linkujemy, jak i tego, co linkujemy. Nie zawsze trzeba linkować pełne frazy w mianowniku, warto czasem zdecydować się na frazy w odmianie lub w przybliżeniu. Anchorem może być też sam url lub fraza brandowa. Różnicowanie może dotyczyć także odpowiedniej ilości linków typu dofollow z linkami typu nofollow. Niemalże każda, naturalnie linkowana strona posiada także odnośniki nofollow. Zawsze warto też na bieżąco śledzić i kontrolować sytuację i w kreatywny sposób podchodzić do każdej strony, bo każda branża jest inna i posiada swoją specyfikę.

Pozostaw komentarz